lovemakesyoublind

2012-04-24
11:42:06

Nationella prov

Skrev klart läsförståelsen, svenska nationella, för några minuter sen.
Va helt okej och inte så superduper svårt men jag behövde tänka till på vissa av frågorna, som den sista.
Tyckte även att jag läste ganska snabbt fast jag har problem med det, större problem när jag måste läsa högt, vet inte hur man ska förklara men jag typ hoppar omkring i texten och kan fortsätta läsa på fel ställe och ja..

Jag har inte skrivit på ett tag nu eftersom jag verkligen är dålig på det, glömmer bort bloggen helt när jag kommer hem och tänker bara på William och skola. Nu har ju alla nationella proven kommit igång och vi har massor med andra prov och inlämningar.
Tänker även mycket på ny bloggdesign eftersom jag verkligen vill ändra några saker (så ifall någon skulle ha några bra tips eller mallar eller whatever, kontakta mig :) )

Det har inte hänt så super mycket sen sist, har haft nationella i Svenska där jag pratade om långdistansförhållanden och min relation med William, vi hade även Engelska bokredovisning där jag och min grupp pratade om boken "Go Ask Alice". Gillade inte boken så mycket eftersom den påminner mycket om en kompis som tog droger förut så jag blev ganska känslosam.
Har pratat mycket med älsklingen och vi har börjat prata om barn väldigt mycket, det är nog bara för att hans mamma jobbar med barn nu och han brukar hjälpa till när han kommer hem från jobbet. Jag vet att jag är för ung för att ha barn nu men det är bara något vi pratar om och jag har alltid velat ha en liten bebis!! Såg även världens sötaste bebis igår, hon hade brunt lockigt hår som var uppsatt i tofs och hon hade GLASÖGON! Så OTROLIGT GULLIG!! Vi har även pratat om olika favorit namn vi båda har och kom fram till ganska många.

Just nu sitter jag på Samhällslektionen och pratar om sociala frågor/identitet. Ganska tråkigt men vi slutar snart ändå, sen ska vi bara ha matte så det är en ganska "lugn" dag idag. Skulle egentligen gå till gymmet med Sandra idag men hon är sjuk....... Kul. Så det blir nog att prata och spela med bebisen :)


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: