lovemakesyoublind

2012-03-19
12:38:59

Wait what?
Omg.. Har inte bloggat på jätte länge! Beror mest på att jag inte har orkat och att jag har haft för mycket skola att tänka på - har ju varit hemma ganska mycket och det har varit många sjukhusbesök den här terminen. Men ska börja skärpa mig och ta tag i idrotten och byta grupp + dag eftersom alla läkare väljer torsdagar när jag har idrott... Sen ska jag bara skicka in en svenska bokredovisning och göra två prov, samhälle (fyfan!) och biologi.
Har hänt ganska mycket sen sist jag bloggade, tog en paus under lovet men det råkade bli lite längre än det. Var mycket med min syster Sandra och morbror under lovet eftersom han inte ville spendera sin lediga tid ensam så vi gick dit varje dag efter lunchen :)

Tittade nyss när jag skulle börja blogga.. för två veckor sen ungefär.. Kan skriva lite om vad jag har gjort under dom veckorna :P

5 mars
: Jag va på vårdcentralen med mormor för att prata med någon tant om vart jag har ont och så, tyckte att hon verkligen inte brydde sig om hur jag mår eftersom jag nästan grät framför henne och det tyckte hon visade att det inte är något fel på mig. Så hhon gav mig Anti depressiva piller som tydligen skulle hjälpa tarmarna men det hon inte pratade om va att man skulle mä ännu sämre ifall man var/har varit deperimerad (som jag var/har varit ganska länge nu!) Jag skulle även ta blodprov, det tyckte mormor var super kul eftersom hon vet hur rädd jag är för nålar haha. Hade samma sjuksköterska som sist.. Jag spände mig så mycket så att det inte kom något blod (eftersom hon stack mig mitt på ett blåmärke hon hade skapat en vecka innan) och för att hon stack mig i muskeln, så hon började "gräva" runt med nålen i min arm efter en blodådra men hon failade totalt och jag svimmade. Fun fun :D
6-7 mars: Hände inte så mycket förutom mitt stora "bråk" med min älskling.. HATAR verkligen att bråka med honom, känner mig så hjälplös eftersom han bor i Kanada och jag här i Sverige.. Kan inte förklara allting för honom - om hur jag mår och allting genom ett sms, vill visa i person eftersom det är så mycket lättare att visa hur mycket personen verkligen betyder för en än i ett jävla sms.. Som tur var fick han mitt paket dagen efter, han mådde ännu sämre efter han hade läst mitt kort jag hade skrivit på - han tyckte att han verkligen behandlade mig som skit medans jag är snäll och kärleksfull.. Men efter att han hade fått läsa om hur jag verkligen känner för honom så blev allt bra igen :)

8 mars: Blev ett besök hos vårdcentralen igen. Kissade blod men läkarna hittade inget fel.. WTF! Alltså jag verkligen älskar inkompetenta självutbildade läkare.. Det är alltså inget fel med mig när jag kissar BLOD. Är iallafall inte gluten intolerant som mamma trodde att jag var men jag har "laktos intolerant" i mina gener, alltså mina barn kommer bli laktos intoleranta. Skulle egentligen ha hänt mig i vuxen ålder men genen var ganska stark.. KUL!
9 mars: Jag träffade skolläkaren eftersom de ville skriva ihop allting/samla ihop alla mina sjukhus och vårdcentral besök i en hel mapp eller hur man ska förklara. Så jag var tvungen att berätta allt från början. Hon lovade iallafall att dom skulle göra så mycket som möjligt för att jag skulle sluta ha ont. Bullshit..
14 mars: Fixade äntligen nya pass med familjen! Tror även att mamam och pappa har köpt flygbiljetterna till KANADA också!! :D blev superduper glad!!

Men ja.. som alltid när jag har braiga dagar så är det nått som förstör allt.. Fick ett samtal av en läkare som sa att de va 99,9% säkra på att jag har livmoderhals cancer. Liksom VAFAN! Skulle ju till ungdomsmottagningen dagen efter och prata med deras läkare......
15 mars: Hade inga lektioner förutom en! :D lyx dag! Skulle till ungdomsmottagningen klockan 2 för att prata med läkaren där så jag och Maja tog bussen liiiite för tidigt.. Vi var tvugna att vänta där i ungefär 1 och en halv timma. När det bara var en kvart kvar att vänta så ringer dom och säger att läkaren är sjuk...!! Kunde do minte ringa LITE tidigare än en kvart innan! SÅ DÅLIG STIL! Jag och Maja drog till skärholmen istället och kollade runt :) Blev en ganska bra dag ändå. Köpte 2 spel (fick ett gratis), va på dejt med Maja - vi käkade, skrattade åt olika saker på Hobbex... Jag stog och kollade på nått konstigt i en korg (läste aldrig var det var) så kommer ena killen som jobbar där och garvar åt mig när jag skriker "vad äckligt!" hahah Willy Warmer... Aja.. skön dag :)
16 mars: Fick typ super ont i skolan så att jag började gråta.. Gick till skolsyster eftersom hon hade sagt åt mig att gå till henne ifall jag mådde så dåligt. Hon sa att jag skulle ta en alvedon och om det inte hjälpte så skulle jag åka till Karolinska i Huddinge till Gyn akuten. Så efter lunchen åkte jag och Maja till akuten och satt där i några timmar. Va ganska obekvämt men rocken jag fick ha på mig va ganska skön haha :P skulle lätt kunna ta hem den och sova i den. :)

Tog en halv dag att skriva det här inlägget... eller ja två lektioner men nu är jag klar! Ganska långt inlägg men skit samma!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: